Cytologie: celmembraan | GEOlution

Cytologie: celmembraan

Biologie > Cytologie > Celmembraan

Het celmembraan regelt zowel de actieve als de passieve opname van stoffen, het is dan ook semi-permeabel.

Semi-permeabel

Semi-permeabel oftewel selectief doorlatend wil zeggen dat sommige stoffen wel door de celmembraan heen kunnen terwijl andere stoffen juist binnen of buitengehouden worden.

De celmembraan is opgebouwd uit eiwitten en vetten.

Citeer dit artikel als: Brouwers, C.I.J. (2010) Cytologie: celmembraan. GEOlution. https://www.geolution.nl/science/cytologie-celmembraan.htm

• topografietopografie Geografie >  Topografie Lees ook: soorten kaarten,  topografische kaarten en […] Posted in science
  • BacteriënBacteriën Biologie > Bacteriën Bacteriële infecties Zie ook virale infectiesHet Geel of […] Posted in science
  • Het Geel (trichomoniasis)Het Geel (trichomoniasis) Biologie > Bacteriën > Het Geel Ook wel: trichomoniasis Voorkomen Bacteriële […] Posted in science
  • Amerikaans vuilbroed AVBAmerikaans vuilbroed AVB Biologie > Bacteriën > Amerikaans vuilbroed Actueel: Amerikaans […] Posted in science
  • fotosynthesefotosynthese Biochemie > Fotosynthese Fotosynthese in planten: Groene planten zetten CO2 uit de […] Posted in science

So empty here ... leave a comment!