Cytologie: de celwand | GEOlution

Cytologie: de celwand

Biologie > Cytologie > Celwand

Elke plantaardige cel heeft een celwand, dit is een afzettingsprodukt van het cytoplasma. De celwand bepaald niet alleen de stevigheid van de cel maar ook de vorm van die cel.

Permeabel

Celwanden zijn permeabel, dat wil zeggen dat ze doorlaatbaar zijn. Alle stoffen kunnen de celwand passeren.

Citeer dit artikel als: Brouwers, C.I.J. (2010) Cytologie: de celwand. GEOlution. https://www.geolution.nl/science/cytologie-celwand.htm

• Cytologie: celmembraanCytologie: celmembraan Biologie > Cytologie > Celmembraan Het celmembraan regelt zowel de actieve als […] Posted in science
  • Cytologie: het golgi-apparaatCytologie: het golgi-apparaat Biologie > Cytologie > Golgi-Apparaat Het golgi-apparaat is het organel dat […] Posted in science
  • topografietopografie Geografie >  Topografie Lees ook: soorten kaarten,  topografische kaarten en […] Posted in science
  • laharlahar Aardwetenschappen > Vulkanologie > Lahar Een lahar is een modderstroom die […] Posted in science
  • BacteriënBacteriën Biologie > Bacteriën Bacteriële infecties Zie ook virale infectiesHet Geel of […] Posted in science

So empty here ... leave a comment!